Παρασκευή 23 Μαΐου 2008

To "Συμπόσιο" του Πλάτωνα (περί Έρωτος) Α'

Συμπόσιο σημαίνει δείπνο. Ο Αγάθωνας, θέλοντας να γιορτάσει τη νίκη του σε έναν τραγικό αγώνα προσκαλεί στο σπίτι του μια ομάδα φίλων κι αρχίζουν τη συζήτηση με θέμα τον έρωτα.
Πρώτος μιλάει ο Φαίδρος. Κατά τη γνώμη του ο έρωτας ειν’ ο ωραιότερους απ’ όλους τους Θεούς. Όποιος αγαπά είναι ευτυχέστερος απ’ όποιον αγαπιέται αφού μόνο αυτός διακατέχεται από τον Θεό.
Το λόγο στη συνέχεια παίρνει ο Παυσανίας:
«… Υπάρχουν δύο έρωτες: ο «ουράνιος», της Ουρανίας Αφροδίτης και ο «χυδαίος» της Πανδήμου Αφροδίτης. Οι άνθρωποι, κατά κανόνα, ασχολούνται με τον δεύτερο: κυνηγούν τις γυναίκες, ποθούν τα κορμιά τους πιο πολύ απ’ τις ψυχές τους … Αντίθετα, ο αληθινός εραστής, ο ουράνιος, προτιμά τους άντρες γιατί θαυμάζει την ισχυρότερη φύση τους και τη ζωηρότερη ευφυΐα τους!»

11 σχόλια:

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Φθάσαμε αισίως στο 100ό ποστ κι αυτού του ιστολογίου!

Αστερόεσσα είπε...

Nα τα χιλιάσεις!
Από τον της Ουρανίας και Πανδήμου Αφροδίτης έρωτα προτιμώ τον Έρωτα της Ησιόδειας Θεογονίας ή των Ορφικών. Ένα είδος μορφοποιητικής αρχής, αγεννήτορα και έλκοντα ιδέες, ανθρώπους και γεννήματα από το συμπαντικό χάος για να φτιάξεις μια νόστιμη κοσμογονική σούπα.

marilia είπε...

Να τα χιλιάσετε, κύριε καθηγητά! :)

Κύριε καθηγητά, γιατί θεωρώ ότι ο Πλάτωνας τα 'θελε μονά ζυγά, δικά σας; Εεεεεε;

με εκτίμηση,
το σνούπι του τελευταίου θρανίου

antonis.k είπε...

Ερωτική νόστιμη σούπα. Τα συγχαρητήρια μου στον σεφ!

Νικόλαος Παπουτσής είπε...

Θα σου ευχηθώ φίλε μου
με ενα απόσπασμα από ιδιο
συμπόσιο(περί έρωτος)
τι είπε ο Σωκράτης για τον
Αλκιβιάδη στον Αγάθωνα:

((...Αγάθων, κοίταξε να με προστατεύσεις γιατί για μένα ο έρωτας αυτού του ανθρώπου δεν ειναι μικρο κακό. Απ τον καιρό που τον αγάπησα δεν μου επιτρέπεται ούτε να κοιτάξω ούτε να κουβεντιάσω με κανέναν όμορφο.Γιατί σε αντίθετη περίπτωση ζηλοτυπεί και παραφέρεται και προβαίνει σε πράγματα που δεν τα πιστεύει κανένας.))

Βέβαια όταν στην συνέχεια ο Αλκιβιάδης εγκωμίασε τον Σωκράτη παραδέχτηκε ότι παρότι εκείνος έκανε τα πάντα για να γίνει εραστής και αγαπημένος του Σώκρατες εκείνος τον απέφυγε και ποτέ δεν προέκυψε κάτι μεταξύ τους

Σου εύχομαι άπειρες αναρτήσεις φίλε μου

τσίου!!!

doctor είπε...

Αυτά πέστα στους ελληνοχριστιανούς που έχουν ενώσει τη μέρα με το σκοτάδι για να στηρίξουν τα ιδεολογήματά τους.
Θ'αρχίσουν τότε να σου απαντάνε, να ξέρεις, δεν είναι ακριβώς έτσι, δεν είναι αυτό που νομίζεις, είναι λίγο αλλιώς, δες το πιο αποστασιοποιημένα, άλλοι καιροί τότε και σαχλαμάρες.
Θα το ξαναπώ: η εικόνα για την αρχαία Ελλάδα που έχει ο μέσος έλληνας είναι εντελώς πλαστή και ψεύτικη μα κυρίως τόσο υπερφουσκωμένη όσο να κρύβεται η αθλιότητα των νεοελλήνων...

doctor

Ν.Α. Λάμπης είπε...

Μάλλον πρέπει να βγάλεις το "άνευ"...

Sorry... που θάλεγε κι ο Κίμωνας Κουλ.

Αστερόεσσα είπε...

Ψιλοπαρατηρησούλα above.
Δε γίνεται "άνευ". Είναι παράγωγο της ευτέλειας κι άσε τον Περικλή να λέει.

Βάσκες είπε...

Άντε, ελπίζω να προχώρησες στους πιο ενδιαφέροντες.

Marinna είπε...

Μπράβο σου, χαίρομαι πολύ που το είδα αυτό γραμμένο από κάποιον δημόσια. Γιατί με έχουν πρήξει από τη μία με τον χριστιανικό πουριτανισμό τους και από την άλλη με το θαυμασμό τους για τον παππού Πλάτωνα. Μόνο που το Συμπόσιο δεν θα το διδάξουν ποτέ στα σχολεία, παρότι η γλώσσα είναι ποιητική, καθαρή, υποδειγματική.

Ανώνυμος είπε...

αυτο κατα την ταπεινη γνωμη του αδαους και απαιδευτου που ειμαι μαλλον υπολανθανουσα η και χαμηλοβλεπουσα ομοφυλοφιλια καταδεικνυει
χωρις βεβαια και να σημαινει και τιποτα